Attestsystem
Med ett attestsystem får full kontroll över ert fakturaflöde och digitaliserar bara inte utan kan även automatisera hanteringen. Interna resurser kan användas på ett bättre sätt än att vända papper, registrera och leta efter fakturor. Systemen är molnbaserade vilket gör att ni kan använda vilken dator som helst, mobil eller surfplatta.
Flertalet ekonomisystem har möjligheten att i systemet kunna attestera. Nackdelen är att de ofta kan bli en kompromiss. Användargränssnittet inte är anpassat för attest för att det är ett ekonomisystem, det krävs användarlicenser för att kunna attestera i ekonomisystemet. Hanterar man fakturor för många olika bolag är det svårt att få en bra överblick och lätt kunna växla mellan bolag.
Några av de funktioner ett attestsystem erbjuder:
- Användarroller – styr attestnivåer och åtkomst i systemet.
- Bunthantering möjliggör hantering av flera fakturor samtidigt.
- Vikariefunktion ger enkel åtkomst till kollegors fakturor vid frånvaro.
- Spärrfunktion för leverantörer säkerställer att inga bluff-fakturor betalas.
- Tidsgränser aktiveras automatiskt och säkerställer att fakturor betalas i tid.
- Sammankoppling av debet- och tillhörande kreditfakturor ökar kontrollen.
- Sekretesshantering förhindrar obehörig åtkomst till fakturor med exempelvis personuppgifter.
- Kopia till-funktion möjliggör exempelvis enkel hantering av fakturor som ska vidarefaktureras eller skickas till andra handläggare av andra orsaker.
WOW - låter intressant!
Kul! Vi hjälper er. Fyll i formuläret så kontaktar vi er inom 24h och ser vad tillsammans kan uppnå.