Vi söker supporttekniker

Om Makab

Makab är ett privatägt Dokument & IT företag som funnits på Stockholmsmarknaden sedan 1993. Vi är ett ungt och drivet team som gillar utmaningar och som vill växa. Våra lokaler finns i centrala Hammarby Sjöstad med mycket goda kommunikationsmöjligheter för både kunder & anställda.

Vi arbetar i stor utsträckning i vårt närområde där vi också är som starkast men vi har också kunder runt om i Sverige och internationellt. Vårt goda rykte och vår fokusering på service har bidragit till vår fortsatta tillväxt och idag levererar vi service över hela landet inom flera affärsområden.

Vår organisation består idag av 14 medarbetare inom försäljning, ekonomi, IT-konsulter, service och support. Vi har god tillväxt och omsätter idag ca 40 Mkr. Vi har sedan många år en god lönsamhet och är AAA-ratade.

Om Tjänsten

Som Supporttekniker kommer du bistå företagets kunder med förstklassig teknisk support via telefon och mail och data-remote. Du kommer att finna tekniska lösningar på egen hand, med stöd av dina kollegor, och med hjälp av våra samarbetspartners.

Exempel på konkreta arbetsuppgifter är:

  • Telefonsupport, mailsupport, online-support
  • Kontoadministration i vårt servicesystem
  • Iordningställande av hårdvara
  • Sköta beställningar av toner, reservdelar och tillbehör
  • Vid hög belastning kunna utföra på plats-service

Tjänsten är en heltidstjänst.

Vi söker dig som har:

  • Förmågan att se lösningen framför problemet
  • Ett brinnande IT-intresse
  • Teknikintresse
  • Kunskaper i felsökning av Windows operativsystem
  • Goda kunskaper i svenska och engelska
  • B-körkort (inte ett krav men en fördel)

Det är meriterande om du har erfarenhet av tidigare jobb inom support/teknik inom copy/print branschen. Som person är du hjälpsam, serviceminded och lugn. För att lyckas i rollen tror vi även att du är tålmodig, strukturerad, engagerad och positiv för att möta våra kunder på bästa sätt.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du löser varierade tekniska problem själv och tillsammans med kollegor. Detta är en utmärkt chans för dig som vill utveckla dina kunskaper inom teknik och service, två kompetensområden som i kombination kommer vara högt efterfrågade på den framtida arbetsmarknaden.

Vi har idag 5 affärsområden där det största är Copy/print. Utöver Copy/print är våra affärområden:

  • Dokumenthanteringslösningar
  • Fakturascanning-mjukvaror & -tjänster
  • Konferensrumslösningar
  • Digital signage-skärmar

 

Intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Du ansöker genom att maila din ansökan märkt Supporttekniker till stefan@makabgroup.se eller så fyller du i formuläret nedan.

Sista ansökningsdag är 2018-01-15. Tjänsten planeras tillsättas senast 2018-02-01

Sök tjänsten direkt

Ditt för- och efternamn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ditt telefonnummer (obligatorisk)

Ditt meddelande

Ladda upp ditt CV