Enkelt att komma igång
MediusGO är molnbaserat och har standardintegrationer till de flesta ekonomisystemen på marknaden. Vår processanalys gör det dessutom enkelt att optimera dina processer.
MediusGO är molnbaserat och har standardintegrationer till de flesta ekonomisystemen på marknaden. Vår processanalys gör det dessutom enkelt att optimera dina processer.
Användargränssnittet i MediusGo är extremt intuitivt, och det finns dessutom många smarta funktioner som gör livet extra enkelt för både administratörer och attestanter.
MediusGO är en enkel och smart lösning utan dolda kostnader. Du väljer den paketering och de tillval som passar dig, och sedan vet du exakt vad du ska betala varje månad. Support ingår alltid.
MediusGo Expense är en tilläggsmodul till MediusGO, men kan även användas separat. Det digitala verktyget gör utläggshanteringen enklare och snabbare för användaren, chefen och ekonomi- och löneavdelningen. Du får även bättre insikt och kan förutse kostnader eftersom du får utläggsrapporterna löpande istället för i slutet av månaden.
Användaren fotar papperskvitton med mobilen eller vidarebefordrar digitala kvitton direkt in i appen. MediusGO Expense hanterar alla typer av utlägg, såsom kortköp, traktamenten, representation och milersättning. Appen analyserar kvittona automatiskt och hämtar ut informationen. Det betyder att MediusGO Expense gör det mesta jobbet åt användaren, som bara behöver kontrollera och skicka in.
Attestanten godkänner sen rapporterna i mobilappen eller via datorns webbläsare. Ekonomiavdelningen betalar därefter ut pengarna och allting bokförs automatiskt. I slutet av året lämnar användaren in alla sina kvitton i fysiskt format för slutlagring. Ingen behöver titta på dem, och de behöver inte vara upphäftade på A4-papper – de kan bara lämnas in i en påse.
Direkt efter ankomsten finns samtliga fakturor sökbara i det digitala arkivet via en behörighetsstyrd sökfunktion.
Under fakturabehandlingen i MediusGO sker automatisk uppdatering av ekonomisystemets huvudbok och leverantörs-reskontra, via integrationsmodul.
Kan kopplas till marknadens förekommande Inköps- och ordersystem.
Genom ett färdigt tekniskt gränssnitt kan integration med inköpssystem upprättas vilket möjliggör avsevärd rationalisering av fakturabehandlingen
• Personliga profiler: Varje användare kan spara egna inställningar i personlig profil.
• Rollbaserad användaradministration ger enkel administration.
• Bunthantering, möjlighet att handlägga flera fakturor samtidigt.
• Vikariefunktion, möjliggör enkel åtkomst till kollegors fakturor vid oplanerad frånvaro. Vid planerad frånvaro kan en eller flera ersättare för användaren registreras.
• Spärrfunktion för leverantörer, för att säkerställa att inga bluff-fakturor betalats felaktigt.
• Tidsgränser, vilka aktiveras automatiskt för att säkerställa att fakturor ej blir förfallna för betalning.
• Koppla samman debet och tillhörande kreditfakturor, för ökad kontroll av krediteringar.
• Sekretesshantering, förhindrar obehörig åtkomst av fakturor med t.ex. personuppgifter.
• ”Kopia-till” funktion, möjliggör t.ex. enkel hantering av fakturor som ska vidarefaktureras eller av andra orsaker tillhandahållas andra handläggare. Stöd för inhouse och outsourcad drift.
MediusGO systemdesign är optimerad så att produkten kan levereras både som s.k. asp-tjänst med helt separerade datalager mellan kunderna, alternativt som produkt vilken installeras i kundens egna it-miljö.