Dokumenthantering på hög nivå!

Vi integrerar, bygger & utvecklar dokumentflöden

Dokumenthantering – Effektiv arbetstid

Att maximera samspelet mellan hårdvara och mjukvara är inte lätt.

Vi har valt att bli experter inom området!

Dynamiska dokumenthanteringslösningar med fokus på att höja kvalitét, tillgänglighet och kontroll. En hårdvara som inte integreras blir ofta en dyr investering.

Här läser du om vilka delar inom dokumenthantering vi hjälper dig att förbättra. Våra produkter & lösningar finns tillgängliga för demo i våra lokaler på Hammarby Allé 93 i Stockholm. Kontakta oss för att boka din!

Kontakta oss – Vi hjälper dig att digitalisera

Om dokumenthantering

99% scannar till mail för att sen döpa om och spara dokumentet på rätt plats

Med smartscanning från oss sparar ni 1-2min per scantillfälle

Mycket tid går åt till att bearbeta dokument manuellt på något sätt (registrera uppgifter, skriva ut, skicka, döpa, faxa etc).

Trots detta hanterar, enligt samma artikel, cirka 60 procent av företagen sina dokument manuellt.

Undersökningar visar att 80% av den information vi sparar aldrig används och att rädslan för att slänga papper är enorm. Problemet idag är att informationsflödet växer enormt oavsett om det handlar om digitala eller analoga dokument och att de dokument vi behöver tar allt längre tid att hitta, distribuera och hantera.

Elektronisk dokumenthantering handlar om att på ett automatiskt sätt skapa rutiner och regler för hur dokument ska hanteras. För företaget leder detta till

  • Ökad effektivitet
  • Högre säkerhet
  • Kostnadsbesparingar och högre lönsamhet.

Enligt en undersökning gjord av Gartner Group tar undermålig dokumenthantering upp 40-60 procent av en genomsnittlig kontorsanställds tid. Detta motsvarar 20-45 procent av företagets personalkostnader och 12-15 procent av intäkterna.

“Det finns ingenting så meningslöst som ett kompetent utförande av det som inte borde utföras alls.”

Sammanfattning av våra lösningar

Via ett webbaserat attestsystem hanterar du dina samtliga leverantörsfakturor. Logga in via mobil, surfplatta eller din dator oavsett vart du befinner dig. Inga dyra licenser. Du betalar för den fakturavolym som ni hanterar.Du får en enkel digital hantering och ett snabbt, effektivt flöde på leverantörsfakturorna. Fördelarna är många.

En elektronisk kundfaktura är digital från start till mål och effektiviserar ditt fakturaflöde. Vår e-fakturalösning är en del av din vanliga faktureringsrutin i ditt ekonomisystem. För mottagare som inte kan ta emot e-fakturor kan du skicka fakturorna elektroniskt som e-postfaktura(PDF) eller till vår printtjänst som skriver ut, kuverterar och postar pappersfakturan till mottagaren.

När du skaffar tjänsten faktura ut kan vi i kombination med detta erbjuda fakturaservice. Det ger er en helhetslösning med fokus på att det skall vara så enkelt som möjligt. Med fakturaservice tar vi hand om hela kedjan av kundfakturorna från distribution till avprickning inklusive påminnelsehantering och inkassoservice.

FOLLOW ME PRINT är ett begrepp inom print världen som innebär att utskriften följer användaren

Istället för att skicka en utskrift direkt till en skrivare så skickas den till en server som håller kvar utskriften. Som användare identifierar du dig vid någon av de skrivare och multimaskiner som finns i din follow-me lösning med kod eller tagg/bricka.

Cirrato One ™ är den bransch formade Single Server utskriftslösningen som erbjuder multi-site organisationer komplett utskriftshantering med minskad IT-fotavtryck. En server hanterar över 30.000 skrivarköer med minimal bandbredd. Full kontroll, spårbarhet och kontroll av hela företagets skrivare & utskrifter.

Vi övervakar inte bara våra kontrakterade skrivare & multimaskiner. Vi driftar & supporterar även skrivare och multimaskiner som vi inte sålt. Med oss kan du teckna ett underhålls/supportavtal på dina redan köpta skrivare. Det ger ert företag kostnadskontroll, automatiserade tonerleveranser, på platsen service, support & konsultation inför förändringar. Inga fler överraskningar.

Idag skapas och hanteras dokument av allt och alla. Med en bra sökningstjänst hittar du snabbt ditt dokument och kan lättare bygga en framtidssäker struktur. Tillgänglighet och ordning är ledord för att skapa kontroll.

Vad som menas med ett ”säkert dokument” har flera svar och beror säkerligen på vem du frågar. Någon kanske menar att det ska vara skyddat från åtkomst, medan någon annan menar att det ska vara lättåtkomligt eller helt enkelt att det ska vara korrekt.

Relaterade produkter inom dokumenthantering

Multimaskiner – Rätt hårdvara för utskrift, scanning & kopiering

Print – Det finns många printers, vi har handplockat de bästa