

Support av Print & kontorsmaskiner
Support IT-drift
Om support
Ingen produkt eller tjänst är bättre än den support och omhändertagande man möts av då ett fel inträffar.
Att vara en pålitlig och seriös servicepartner är för oss det absolut viktigaste i alla våra samarbeten.
För alla börjar ett samarbete först när produkten eller tjänsten finns installerad, klar att börja användas. Att bygga långsiktigta relationer med sina kunder vill de flesta. De leverantörer som lyckas är de som fortsätter att leverera år ut och år in, även efter att signaturen och betalningen finns tillhanda.
Över 95% av våra befintliga kunder väljer att förnya samarbetet med oss.
För oss är det viktigt att våra kunder känner vårt engagemang och vilja att alltid utföra den bästa och mest kvalitativa supporten/servicen.
Trygghet i alla led skapar förtroende.
Idag förfogar vi över en serviceorganisation som täcker hela landet, med stor vana av att serva allt från enkla kopiatorer till stora nationella avtal för total dokumenthantering.
Samtliga tekniker är auktoriserade på de märken vi säljer. Det innebär att de godkänts av våra leverantörer samt genomgår utbildningar kontinuerligt. Att upprätthålla högsta kunskapsnivå är en viktig parameter, du vet att vi kan.
Vårt goda rykte som en kompetent servicepartner innebär att vi utför många serviceuppdrag på hårdvaror som vi själva inte sålt.
När det gäller andra märken hjälper vi gärna till med service och leverans av toner och tillbehör. Det går också att teckna serviceavtal på andra fabrikat än de som finns representerade i vår portfölj.

Drivrutiner och manualer
Här hittar du drivrutiner och manualer. Letar du efter en särskild manual kan du även gå in på produktsidan.
Toner och förbrukningsmaterial
Alla märken
Makab har tillbehör och förbrukningsmaterial till skrivare, kopiatorer och faxar för i princip alla märken som finns på marknaden. Det kan vi erbjuda tack vare ett stort nätverk av marknadsledande leverantörer.
Garanterat original
När du beställer dina tillbehör hos Makab kan du vara säker på att det är originaltillbehör. Det gör att dina maskiner fungerar optimalt och du slipper driftstörningar på grund av dåliga pirattillverkade produkter.
Oslagbar logistik
Tack vare ett nära samarbete med Posten företagspaket så kan du göra din beställning innan lunch (före klockan 12:00) ena dagen och få beställning levererad redan nästa arbetsdag. Våra leverantörers lager uppgår till ca 6 000 kvm, så oavsett vad eller hur mycket du beställer så finns varorna för det mesta på hyllan.
En leverantör
En leverantör innebär många fördelar för dig som kund. Vi hjälper dig att hitta de produkter du behöver till bästa pris. På det sättet sparar du mycket av din arbetstid eftersom du själv slipper “jaga runt” och leta produkter eller jämföra priser.
Beställ toner
Lägg din beställning på toner och annat förbrukningsmaterial före klockan 12.00 och få den levererad redan nästa arbetsdag.
Ring och beställ toner
08-545 783 89
Rapportera mätarställning
Här rapporterar du din aktuella mätarställning.
Felanmälan Print
Print & dokumenthantering
08-545 783 89
Felanmälan Print
fyll i formuläret och gör din anmälan
IT-Support
Kontaktuppgifter för dig som har IT-drifttjänster från oss.
Onlinesupport
- Klicka på knappen för TeamViewer och ladda ner till din dator.
- Välj sedan Kör eller dubbelklicka på den nedladdade filen.
- Du kommer då få en ID-kod och ett lösenord som du delger tekniker.
När programmet stängs av, stängs även möjligheten att fjärrstyra och säkerheten för Er del är tryggad.