Support av Print & kontorsmaskiner

Support av It-leveranser & mjukvaror

Om support

Ingen produkt eller tjänst är bättre än den support och omhändertagande man möts av då ett fel inträffar.

Att vara en pålitlig och seriös servicepartner är för oss det absolut viktigaste i alla våra samarbeten.

För alla börjar ett samarbete först när produkten eller tjänsten  finns installerad,  klar att börja användas. Att bygga långsiktigta relationer med sina kunder vill de flesta. De leverantörer som lyckas är de som fortsätter att leverera år ut och år in, även efter att signaturen och betalningen finns tillhanda.

Över 95% av våra befintliga kunder väljer att förnya samarbetet med oss.

För oss är det viktigt att våra kunder känner vårt engagemang och vilja att alltid utföra den bästa och mest kvalitativa supporten/servicen.

Trygghet i alla led skapar förtroende.

Idag förfogar vi över en serviceorganisation som täcker hela landet, med stor vana av att serva allt från enkla kopiatorer till stora nationella avtal för total dokumenthantering.

Samtliga tekniker är auktoriserade på de märken vi säljer. Det innebär att de godkänts av våra leverantörer samt genomgår utbildningar kontinuerligt. Att upprätthålla högsta kunskapsnivå är en viktig parameter, du vet att vi kan.

Vårt goda rykte som en kompetent servicepartner innebär att vi utför många serviceuppdrag på hårdvaror som vi själva inte sålt.

När det gäller andra märken hjälper vi gärna till med service och leverans av toner och tillbehör. Det går också att teckna serviceavtal på andra fabrikat än de som finns representerade i vår portfölj.

Drivrutiner och manualer

Här hittar du drivrutiner och manualer. Letar du efter en särskild manual kan du även gå in på produktsidan.

Toner och förbrukningsmaterial

Alla märken

Makab har tillbehör och förbrukningsmaterial till skrivare, kopiatorer och faxar för i princip alla märken som finns på marknaden. Det kan vi erbjuda tack vare ett stort nätverk av marknadsledande leverantörer.

Garanterat original

När du beställer dina tillbehör hos Makab kan du vara säker på att det är originaltillbehör. Det gör att dina maskiner fungerar optimalt och du slipper driftstörningar på grund av dåliga pirattillverkade produkter.

Oslagbar logistik

Tack vare ett nära samarbete med Posten företagspaket så kan du göra din beställning innan lunch (före klockan 12:00) ena dagen och få beställning levererad redan nästa arbetsdag. Våra leverantörers lager uppgår till ca 6 000 kvm, så oavsett vad eller hur mycket du beställer så finns varorna för det mesta på hyllan.

En leverantör

En leverantör innebär många fördelar för dig som kund. Vi hjälper dig att hitta de produkter du behöver till bästa pris. På det sättet sparar du mycket av din arbetstid eftersom du själv slipper “jaga runt” och leta produkter eller jämföra priser.

Beställ toner

Lägg din beställning på toner och annat förbrukningsmaterial före klockan 12.00 och få den levererad redan nästa arbetsdag.

Beställ toner online

Företagsnamn*

Kundnummer

Kontaktperson*

E-postadress*

Leveransadress*

Telefonnummer*

Modell*

Öppettider*

Serienummer*

Ert ordernummer/fakturamärkning

Lunch

Portkod

Ange artikelnummer och antal. *

Rapportera mätarställning

Här rapporterar du din aktuella mätarställning.

Rapportera mätarställning

Formulär

Maskintyp (obligatorisk)

Maskinnummer (obligatorisk)

Räkneverk svartvitt (obligatorisk)

Räkneverk färg

Eventuell felkod:

Företag (obligatorisk)

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Adress

Postnummer

Telefon

Fax

Ditt meddelande

Felanmälan Print

Print & dokumenthantering

08-545 783 89

Felanmälan Print

fyll i formuläret och gör din anmälan

Ditt namn och företagsnamn (obligatorisk)

Serienummer (obligatorisk)

Felbeskrivning

Referens (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Telefon (obligatorisk)

Felanmälan IT

IT lösningar

08-545 783 88

Felanmälan för kunder med IT-avtal

OTRS Helpdesk

Onlinesupport

  1. Klicka på knappen för TeamViewer och ladda ner till din dator.
  2. Välj sedan Kör eller dubbelklicka på den nedladdade filen.
  3. Du kommer då få en ID-kod och ett lösenord.
  4. Skicka både ID och lösenord till support@makabgroup.se så assisterar vi dig.

När programmet stängs av, stängs även möjligheten att fjärrstyra och säkerheten för Er del är tryggad.