Elektronisk fakturahantering

Inte OM utan NÄR?

Elektronisk fakturahantering

Ni äger ert data!

Allt från paketerade enkla lösningar till komplexa integrationer - Vi hjälper dig!

Allt fler företag går idag över till att hantera fakturor elektroniskt och det finns flera anledningar

  • De måste för att leverantörer och kunder kräver det
  • Det ligger i tiden att modernisera och arbeta digitalt
  • De vill minimera hanteringen av papper och utskrifter
  • De vill få bättre kontroll på flödet och förhindra att fakturor försvinner
  • De vill förenkla en omständig och tidskrävande process

Alla har en sak gemensamt – de kommer aldrig mer att hantera fakturor manuellt.

Traditionell hantering av fakturor innebär flera onödiga moment som stjäl tid och resurser inom företaget och gör att kompetent personal inte kan utnyttjas på bästa sätt. Därför kommer alla företag att på ett eller annat sätt att hantera fakturor elektroniskt frågan är NÄR.

 

Dyrt?

Ett företag har kostnader för affärssytem, IT, telefoni med mera. De ses som självklara, för hur skulle personalen annars kunna arbeta effektivt. Elektronisk fakturahantering bör ses på samma sätt, det förenklar och effektiviserar arbete och processer och ger på så sätt en kostnadsbesparing. Manuell hantering av en faktura uppskattas kosta ca 40-70:-. Oavsett lösning blir kostnad per faktura inte i närheten av den kostnaden.

 

Vilken lösning ska vi ha?

Ingen lösning passar alla. Makab arbetar därför med flera olika lösningar för tolkning, attest/arbetsflöden (workflows) och kundfakturering.

Det ger oss möjlighet att möta er där ni är – digitalisera och automatisera ert fakturaflöde i den utsträckning ni önskar och ger er möjlighet att ta nästa steg när ni vill.

NÄR vill ni börja?

Affärssystems oberoende system

Era krav & behov styr vår leverans till er

Våra tjänster för elektronisk fakturahantering

Via ett webbaserat attestsystem hanterar du dina samtliga leverantörsfakturor. Logga in via mobil, surfplatta eller din dator oavsett vart du befinner dig. Inga dyra licenser. Du betalar för den fakturavolym som ni hanterar.

Pappersfakturor väljer du om scanning sker hos er eller som en extern inläsningstjänst.

Du får en enkel digital hantering och ett snabbt, effektivt flöde på leverantörsfakturorna. Fördelarna är många. Bättre kontroll, ökad säkerhet och större tillgänglighet för hela organisationen. Du sparar tid, papper och miljö samt minskar felhantering och kostnader.

Vilket system som passar din verksamhet bäst hjälper vi dig med!

En elektronisk kundfaktura är digital från start till mål och effektiviserar ditt fakturaflöde. Vår e-fakturalösning är en del av din vanliga faktureringsrutin i ditt ekonomisystem. För mottagare som inte kan ta emot e-fakturor kan du skicka fakturorna elektroniskt som e-postfaktura eller till vår printtjänst som skriver ut, kuverterar och postar pappersfakturan till mottagaren.

När du skaffar tjänsten faktura ut kan vi i kombination med detta erbjuda fakturaservice. Det ger er en helhetslösning med fokus på att det skall vara så enkelt som möjligt. Med fakturaservice tar vi hand om hela kedjan av kundfakturorna från distribution till avprickning inklusive påminnelsehantering och inkassoservice.
Ingen extra programvara eller modul behövs och det är klart att köra direkt. Ni sparar tid, pengar och får samtidigt bättre likviditet.

Nyfiken & vill veta mer? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig!

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Företag

Telefonnummer

Välj affärsområde

LeverantörsfakturorKundfakturorFakturaserviceÖvrigt

Ditt meddelande

Vår portfölj för hantering av inkommande leverantörsfakturor

Vi har en variation av valmöjligheter för att anpassa hanteringen av era leverantörsfakturor på bästa sätt. Vad som är rätt för ert företag hjälper vi er att ta fram!

Ascendo online

Fakturavolym 300-2000/år

Ascendo connect

Fakturavolym 1000-80.000/år

Crosstate eVoyce

Fakturavolym 500-100.000/år

Har ni lägre fakturavolym och enklare fakturaflöde som ryms inom ekonomipersonalens arbetstid?

Ni förstår och vill ändå  ha fördelarna med digitaliserade fakturor. Ascendo invoice Online är framtaget för er. En enklare variant som till en låg kostnad ger fördelarna med digitaliserade fakturor.Enkelt att komma igång med, enkelt att arbeta i och enkelt att uppgradera om ni behöver. Vilket system som passar din verksamhet bäst hjälper vi dig med!

Läs mer

Har ni en högre fakturavolym med mer komplext fakturaflöde. Hantering av fakturor stjäl alldeles för mycket tid internt och ni vill arbeta på ett mer effektivt sätt.

Ni vill ha full kontroll över ert fakturaflöde och inte bara digitalisera utan även automatisera hanteringen i så stor utsträckning som möjligt. Interna resurser kan ju användas på ett bättre sätt än att vända papper, registrera och leta efter fakturor.

Ascendo invoice connect är lösingen för er. Ett komplett fakturasystem som digitaliserar och automatiserar er fakturahantering från inköp till betalning. Ni får en enklare och säkrare hantering och tid frigörs inom företaget för mer värdeskapande arbete.  Full kontroll över fakturor och kostnader var du än befinner dig. Läs mer

CrossState eVoyce är en smart molntjänst för elektronisk fakturahantering. All fakturahantering sker på webben, med dator, surfplatta eller mobiltelefon.

Crosstate eVoyce är ett  modul uppbyggt system där du kan välja en, flera eller alla delar som kan ingå i hanteringen av en leverantörsfaktura.

Leverantörsfakturor skannas eller skickas elektroniskt som e-post / e-faktura till systemet som automatiskt läser in, tolkar och verifierar fakturainformation.

Automatiserbar kontering och attest av leverantörsfakturorna effektiviserar arbetsflödet. Slutligen bokförs fakturorna direkt i ert ekonomisystem.

Vill du veta mer? Kontakta oss

Relaterade produkter & tjänster

Follow me Print – När du vill kontrollera, säkra och minska antalet utskrifter

Multimaskiner – Skriv ut, scanna & kopiera